Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Distriktets lokale oljeforhandler

Annonse fra Digerud Varmeservice AS

Norsk oljehistorie startet for fullt på 1960-tallet. Familien Digerud var forut sin tid, og gjorde sitt inntog i bransjen allerede på 40-tallet. I dag sørger tredje generasjon for at distriktets hus og næringsbygg holder varmen.

Adresse
Kongevegen 5, 2211 Kongsvinger


Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 17:00
Lørdag: 09:00 – 14:00

Oljeeventyret startet tidlig på 1940-tallet da Ole Digerud ble ansatt i Norsk Shell. I 1965 oppfylte han drømmen om å starte for seg selv, og ble oljeforhandler i Kongsvinger. 

Norsk oljehistorie ble skrevet på 60- og 70-tallet. Det samme gjaldt for Digerud-familien. I 1980 tok sønnen Erling over driften av selskapet, som igjen overlot styringen til Ole Gunnar. Tredje generasjon har hatt kontrollen siden 2001 da Digerud Varmeservice AS ble registrert. 

Selskapet er i dag en totalleverandør av drivstoff, fyrings- og smøreolje til næringsliv, gårdsbruk og privatpersoner. De leverer blant annet diesel- og smøreprodukter til entreprenører og bønder, og fyringsolje til både privatpersoner og bedrifter. Service og installasjon av alle typer fyringsanlegg står også på oppdragslisten.

– Vi driver med utkjøring av diesel og fyringsolje, som vi leverer til bønder, private og bedrifter. I tillegg har vi fire kortanlegg rundt om i distriktet, samt en bil for utkjøring i Oslo-området, forteller Ole Gunnar Digerud.

De fire kortanleggene tilbyr pumper for blank og farget diesel, og står i Kongevegen og på Kletta i Kongsvinger, Matrand og Vermundsjøen. 

Digerud Varmservice AS har utviklet seg siden oppstarten for over femti år siden. I dag er det 14 ansatte, fordelt på fire firmaer. 

I tillegg til å forsyne næringsliv og private med drivstoff og å holde holde hus og næringsbygg varme i de kalde vintermånedene, har de driftet ProffTools AS og Digerud Dekkservice AS de siste årene.

I 2017 ble alle firmaene samlet inn under nystartede Digerud Holding AS der Per Tony Andreassen håndterer all service, vedlikehold og nyinstallasjoner av fyringsanlegg. Her ble også Klas Ekløf ansatt som vaktmester/snekker, og tar seg av enklere bygningsoppdrag og renoveringer. 

Ifølge Ole Gunnar har de mange spennende prosjekter på gang, men velger å holde kortene tett til brystet. 

Jan Egil Sørli har vært hos Digerud Varmeservice AS siden 2008 hvor han har full kontroll på regnskapet.

Si farvel til oljen

Norge er en oljenasjon, og da virker det kanskje litt rart at det er innført påbud om å slutte å fyre med fossil olje i 2020. Forbudet ble innført for å redusere klimagassutslippene. De som har oljefyr eller oljekamin og fyrer med fossil olje i dag, må dermed finne alternativ oppvarming innen det neste året.

For Digerud Varmeservice AS har påbudet medført et økende antall henvendelser fra privatpersoner som ønsker alternative oppvarmingsløsninger.

– Det er ikke alle som er klar over denne regelen eller er usikre på hvilken løsning de skal velge. Her kan vi komme med råd og gode løsninger. For noen betyr det en liten oppgradering på oppfyringsanlegget de allerede har. Prisen bestemmes av hvor ny brenneren på det eksisterende anlegget er. Mange av våre oppdrag nå er å reise på befaring og vurdere kostnader, sier Ole Gunnar.

Prisen på å oppgradere oljefyren til biobrensel kan variere, alt ettersom hvor gammel den nåværende brenneren er. Kostnadene varierer fra 1500 – 20 000 kroner. Ole Gunnar forteller at det kan være kostbart å bytte til jordvarmeanlegg, og i mange tilfeller er det å konvertere til biobrensel en langt rimeligere løsning.

– Fordelen med biobrensel er ikke bare bedre økonomisk, den er også mer miljøvennlig. Konvertering til bio går forholdsvis raskt. Men jeg anbefaler alle som skal bytte ut oljefyringsanlegget til å være ute i god, fortsetter han.

Bioenergi er energi som har sitt opphav i materiale som er dannet ved pågående biologiske prosesser – til forskjell fra fossil energi, som fåes fra biologisk materiale dannet på et mye tidligere stadium i jordas historie. Biodrivstoff kan for eksempel også utvinnes fra avfall og dyrefett.

– Vi har vært tidlig ute også når det kommer til biofyringsolje. Det er fire år siden vi hadde den første levering av dette i Oslo, sier Ole Gunnar fornøyd. 

Våre medarbeidere er vår sterkeste ressurs!

Digerud Varmservice AS

Glenn Are Jacobsen (f.v.), butikksjef Annica Pedersen og Geir Tore Holtmoen i Profftools AS sørger for rett arbeidstøy - uansett sesong.

Profftools AS - Rett utstyr til jobben

I 2014 ble salg av verktøy, arbeidsklær, smøreolje og Hydroscand skilt ut i et eget selskap, og Profftools AS så dagens lys. De har også beliggenhet i Kongevegen. Hit kommer både håndverkere, entreprenører og privatpersoner som trenger utstyr til sine prosjekter, enten de er små eller store.

Rundt om i lokalet finner kundene et bredt spekter av kjente merkevarer, fra Bosch, Milwaukee, Kärcher og Teng Tools, for å nevne noen. Det er også et Hydroscand hydraulikkverksted i bygget. Her kan kunden få hjelp til å både pressing av nye slanger og montering. 

Annica Pedersen med et lite utvalg av sortimentet.

Prooftools AS er også sertifisert verksted for Kärcher-produkter.

– Vi er den eneste butikken i distriktet som er åpent på lørdager, som er en stor fordel for kundene. I tillegg har vi en vakttelefon for Hydroscand hydraulikkverksted, som ringer når som helst på døgnet. Så har vi en servicebil som er innredet med fullt verksted for uteoppdrag. Vi hjelper alltid til når vi kan, sier Annica Pedersen.

Med en stor kundebase fra proffmarkedet, er de hjelpsomme medarbeiderne i Profftools klar over at deres kunder trenger verktøy raskt – enten det gjelder nytt eller reparasjon. Håndverkerne er avhengig av at verktøyet fungerer, ellers kan det bli stopp i arbeidsdagen.

Pedersen forteller videre at de har et stort lager, men skulle det oppstå en situasjon hvor varen ikke er tilgjengelig, er de raskt ute med å bestille.

Selskapets filosofi er at kunden alltid skal være i fokus. Det gir resultater, og hver dag er det stadig faste kunder innom butikken. Hvert år avholdes det to åpne dager. Duften av nystekte vafler, kaffe og pølser kjennes allerede ved ankomst, og leverandører viser frem sine produkter, både når det gjelder verktøy og arbeidsklær.

Vårdagen avholdes den 26.april – og nye og gamle kunder ønskes velkommen!

Mobilt dekkverksted sørger for at Digerud Dekkservice AS kan utføre service og dekkskifte langs veien og på anleggsplasser. Det sørger Jens Erik Vikerhagen (f.v.), Bjørn Henry Gjermshus og Guido Jaksi for!

Digerud Dekkservice AS - Med fokus på service

Lastebileiere, private, skogsentreprenører og industrientreprenører ankommer i en jevn flyt til Gaupevegen 8. Dekk i alle størrelser og formater rulles inn og ut av Dekkverkstedet. Her skiftes, vaskes og lagres dekk i det 600 kvadratmeter store dekkhotellet. I fem høyder stables dekkene, i regulert temperatur, slik at de er klare for en ny sesong på veien – enten det er vinter eller sommer.

Digerud Dekkservice AS har også nylig investert i mobilt dekkverksted. Nå kan de ta service langs vei eller på anleggsplasser. De har døgnbemannet vakttelefon, og håper disse tjenestene kan bidra til å ta servicen til nye høyder. 

Da Ole Digerud startet på 40-tallet la han grunnlaget for et selskap som utviklet seg i takt med tiden. Oljen har vært drivkraften bak selskapet, og de har vært den lokale oljeforhandleren i over femti år. Underveis har de bygd på med andre konsepter og tjenester. Det lover godt for Digerud Varmservice – som kommer til å holde befolkningen varm i årene som kommer selv om oljen skal byttes ut med andre oppvarmingsmetoder.  

Velkommen til Digerud Dekkservice AS: Gjermund Berg (f.v.), Bjørn Henry Gjermshus, Guido Jaksi og Jens-Erik Vikerhagen skifter, vasker og lagrene dekkene for deg.

Digerud Holding AS består av:

• Digerud Varmeservice AS
• Profftools AS
• Digerud Dekkservice AS
• Digerud Eiendom AS

Digerud Varmeservice AS

• Digerud Varmservice AS har en historie som strekker seg femti år tilbake i tid.
• Etter å ha jobbet som Shell-forhandler siden 1940-tallet, startet Ole Digerud firmaet i 1965.
• I 1980 tok sønnen Erling over driften, og fra 2001 er det Ole Gunnar Digerud som har drevet firmaet, som fremdeles samarbeider tett med Shell.
• Digerud Varmservice er totalleverandør av drivstoff, fyrings- og smøreolje til nøringsliv, gårdsbruk og privatpersoner.
• Vi leverer blant annet diesel- og smøreoljeprodukter til entreprenører og bønder og fyringsolje til både privatpersoner og bedrifter.
• Vi holder til i Kongevegen i Kongsvinger, og regner Glåmdalsdistriktet som vårt hovedområde.
• Våre 14 ansatte betjener i all hovedsak mennesker og bedrifter i Nord- og Sør-Odal, Grue, Eidskog, Kongsvinger, Åsnes og Våler.
• Hos oss er det kunden som står i fokus.
• Ingen kunde er for liten og ingen er for stor.
• Vårt mål er å ha 100 % fornøyde kunder.


Vi tilbyr:

- Topp produkter!
- Konkurransedyktige priser!
- Kort leveringstid!

Redaksjonen i Glåmdalen har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet