Glåmdalen vant pris

PRISVINNERE: Glåmdalen ble i dag tildelt MBLs pris for Unge Lesere 2011. Terje Sundby (t.v.), Tiril Sandbekk, Erling Brøndmo, Solveig Walmann og Eivind Lid tok i mot prisen på Gardermoen.

PRISVINNERE: Glåmdalen ble i dag tildelt MBLs pris for Unge Lesere 2011. Terje Sundby (t.v.), Tiril Sandbekk, Erling Brøndmo, Solveig Walmann og Eivind Lid tok i mot prisen på Gardermoen. Foto:

Artikkelen er over 7 år gammel

«Politisk Pepper» vant i dag prisen «Unge Lesere 2011».

DEL

Prisen ble delt ut på Unge Lesere-konferansen, som ble arrangert av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) på Gardermoen i dag.

Dette er andre gang på to måneder at Glåmdalen mottar pris for ungdomssatsingen «Politisk Pepper».

I oktober fikk Glåmdalen den prestisjetunge prisen Young Reader Prize på WAN-Ifras konferanse i Wien.

Inspirerende

– Det er vanvittig morsomt at vi mottar en nasjonal pris for «Politisk Pepper», sier sjefredaktør Eivind Lid i Glåmdalen.

– Her ligger det mange timer bak med hardt arbeid fra Terje Sundby, Pepper-gjengen og Erling Brøndmo. Det er veldig inspirerende å få prisen, sier Lid.

Pepper-sjef Terje Sundby synes også det er morsomt å vinne nok en pris, og han roser spesielt to jenter for at «Politisk Pepper» har lyktes.

– Jeg må framheve insatsen til Tiril Sandbekk og Solveig Walmann. De har vært meget sentrale og skal ha mye av æren for denne prisen, sier Sundby, som også vil takke tidligere sjefredaktør Erling Brøndmo for at han dro i gang og la til rette for ungdomssatsingen «Politisk Pepper».

Høy kvalitet

– Årets innsendte bidrag var av høy kvalitet, og viser igjen både initiativ, kreativitet og ikke minst en imponerende vilje til å satse på og prioritere arbeidet med unge lesere, sier juryleder Anne Jacobsen i A-pressen til mediebedriftene.no.

Dette er juryens begrunnelse:

«Årets vinner representerer en ny retning innenfor unge lesere-arbeid. Avisen viser et stort ansvar både for sine eksisterende unge lesere og for å rekruttere nye lesere. En rekke ulike virkemidler tas i bruk, både på print, i nettavisen, på blogger og i sosiale medier. Dette er annerledes og nytt – nytteverdien for målgruppen er åpenbar. Pepper oppleves som både engasjerende og inspirerende – også utover det å vise førstegangsvelgere vei gjennom et politisk landskap.»

Juryen har bestått av Inger Lise Uhlen fra Drammens Tidende, Johannes Bøyum fra Avis i Skolen, og Anne Jacobsen, A-pressen, samt Ine Hatleberg Knudsen og Adelina Shala, elever ev Åssiden videregående skole.

Artikkeltags