Torsdag fortalte Fredrik Heiberg i Gardvik i Nord-Odal at familien hadde vært et døgn uten mobiltelefonforbindelse.

– Jeg har ringt Telia og fått vite at det er dekningsbrudd og at mannskaper var på saken og skulle prøve å få til noe i dag, men noe mer informasjon har vi ikke fått, sier Heiberg, som synes det er dårlig kundebehandling at Telia ikke legger ut informasjon og holder kundene oppdatert.

– Det er mange Telia-kunder som ikke får ringt, sier han.

Familien hadde imidlertid fått igjen fibernettet via Eidsiva.

Ordføreren: – Kan Glåmdalen finne ut noe

Også ordfører Ragnhild Haagenrud Moen i Nord-Odal sliter uten mobildekning.

Artikkelen fortsetter under bildet.

– Vi har fått att internettet i Odalen, men Telia døde også og det er ikke noen info som ser ut til å gi noe håp om gjenoppliving. Det jeg finner av opplysninger på nett varierer fra «ingen kjente feil» til at det skal ta ei uke å rette opp feilen. Jeg må reise flere mil for å kunne ringe noen eller sende vanlig sms. Kunne Glåmdalen ha funnet ut litt om telefondekningen også? Får ikke «ringt en venn» for å spørre, skriver hun.

Vi forsøkte å ringe ordføreren for utfyllende kommentar, men hun er utenfor dekningsområde.

Telia: – Vi har problemer

– Vi har fortsatt problemer med noen basestasjoner i Nord-Odal etter gårsdagens fiberbrudd. Berørt område er rundt Storsjøen. Vi har full fokus på feilretting og jobber med å få mobildekningen tilbake. Vi beklager så mye ulempene dette medfører for berørte kunder. Selve fiberbruddet ble rettet i går. Kunder som er berørte og har tilgang til internett via fastnettet, kan bruke Wifi Tale på mobilen som en alternativ løsning, slik at de kan bruke mobilen som normalt når de er hjemme eller i nærheten av et trådløst nettverk, sier Daniel Barhom, informasjonssjef i Telia Norge.