Kåret til landets beste

BEST: Øyvind Stenshagen (t.v.), Vidar Kindsbekken, Tormod Sagen og Jannik Bloch Rasmussen kan smykke seg med tittelen beste EDB-forhandler 2009.FOTO: VIDAR NYGÅRDSETER

BEST: Øyvind Stenshagen (t.v.), Vidar Kindsbekken, Tormod Sagen og Jannik Bloch Rasmussen kan smykke seg med tittelen beste EDB-forhandler 2009.FOTO: VIDAR NYGÅRDSETER

Av
Artikkelen er over 9 år gammel

Solør EDB i Kongsvinger er landets beste data-forhandler for 2009.

DEL

– Skikkelig moro, for å si det på en pen måte, sier daglig leder Vidar Kindsbekken.

Prisen fikk han utdelt på arrangementet Channelworld 2009 som gikk av stabelen på SAS-hotellet i Oslo onsdag. Et bransjetreff der alt av dataforhandlere og distributører fra hele landet deltar.

Det er bransjeavisen itavisen.no som står bak kåringen. Blant landets alle små og store dataforhandlere var Solør EDB nominert til beste forhandler sammen med Binders-kjeden og nettbutikken Yaha.no.

– Bare det å bli nominert sammen med så store forhandlere er jo stort. At vi skulle gå helt til topps er jo helt utrolig, sier Kindsbekken.

Distributører nominerer

I januar omtalte Glåmdalen Solør EDB som «optimist i nedgangstider». Mens mange opplevde, og opplever omsetningssvikt som følge av finanskrisen, pekte bare pila oppover for Solør EDB. Den første måneden i år økte omsetningen med 35 prosent. I første kvartal er tilsvarende tall 25 prosent.

– Det er distributørene som kommer med forslag på nominerte ut fra forskjellige kriterier. At vi har hatt så positiv utvikling omsetningsmessig kan være en av grunnene til at vi ble nominert, sier Kindsbekken.

Han begynte alene i 1987. Siden 2000 har de drevet dagens forretning som holder til på Rasta. Aldri tidligere har de noen utmerkelse som denne. Det vanket kun diplom og ei flaske champagne, men markedsføringsverdien av å få prisen kan imidlertid være mye verdt.

Sprell

– Vi er selvfølgelig blitt lagt merke til i bransjen. I forhold til de fem distributørene vi kjøper varer av kan det jo bli enklere. I tillegg kan det være god markedsføringsstøtte lokalt, sier Kindsbekken.

Han deler prisen med resten av de ansatte. Hvordan den skal markeres vet de ikke ennå.

– Vi får vel finne på noe sprell, sier Kindsbekken med et smil.

Sammen med de andre føler han at det som nå har skjedd er en slags lønn for nitid strev gjennom mange år som endte opp i diplom å henge på veggen.

Artikkeltags