Ser du forskjell på skjermene på stasjonen? Da ser du riktig.

Det tidligere systemet til Bane NOR har fått kritikk fordi reisende har fått ulik informasjon i ulike kanaler. Det skal det bli slutt på nå.

Før ble mye gjort manuelt og ulikt, men nå skal ting skje automatisk og det skal være likt for alle stasjoner. Også lydkvaliteten over høyttaleranlegg skal bli bedre med nytt system, varsler Bane NOR.

Det er kundeinformasjonssystemet KARI som skal sørge for bedre og mer informasjon.

– Dette er noe vi vet at de reisende bryr seg om, og endringen som nå kommer, er utelukkende positiv for alle som tar toget, sier Bjørn Kristiansen, direktør for kunde- og trafikkdivisjonen.

KARI skal gi beskjeder både på norsk og engelsk, det legges inn mer informasjon enn tidligere i tekstene på skjermene.

Togselskapene skal sende informasjon direkte ut på skjermer og monitorer på stasjonene.